Surf verhalen

De strory about BARBADOS,®®®®

Dag 1

Het was erg vroeg in de ochtend half vier, ik was net terug van het stappen dus met nog alcohol in de bloed vertrokken we, ik en lex naar schipol. Mooie pakketten gemaakt van onze surfspullen. Kwamen daaraan, nog even gevraagd waar we de spullen neer moesten leggen, bij de nooduitgang best?!!! Waren blij, zo daar zijn we dan ook weer van af. Zo eerst naar de mac, you no mactack dude. Bij de doane gevraagd waar de mac was. Daar aangekomen zij een ultra babe dat we tevroeg waren, fuck, because I

Klik

have hurgry as a horse. Half uur wachten toen waren we de eerste, ja man. Ze begon eerst nog te zeuren dat we geen big mac mochten omdat, je enkeld enkeld ontbijt mocht. Ik lachte vriendelijk en toen kreeg ik gelijk wat ik wilde. Voor een slordige f36,98 voedsel gekocht zaten we daar eindelijk, nee werd er omgeroepen dat vlucht 47 met toestel 1, dat daarvan alle passagiers moesten instappen fuck is dit a joke?1 no. Wij rennen we de zak van de mac naar het vliegtuig onderweg nog een beetje eten. Daar aan gekomen hebben we nog ongeveer ik weet het niet meer precies, maar ik denk zoon twee en een half uur zitten wacht voor dat we pas de lucht in gingen.Daar trap ik dus nooit meer in hiiiiiiiii.

Vliegtuig ging omhoog en weer naar beneden!! We waren in Engeland ja man. Ik had nog wat engelse punten, geld you no. Dus daar ook eerst eens even naar de mac geweest. Erg goed te doen. Moesten nog met de bus naar het andere vliegtuigveld. We hadden geluk, namelijk de goede kant van het vliegveld gekozen. Je hebt noord en zuid en dat is nog met de ‘’boes’’ éen kwartier ha ha ha ha.
We liep meer dan drie keer verkeerd op het vliegveld maar, op het eind hadden we het goede toestel. Nog even geslapen op het vliegveld, biertje gedronken. Wij instappen, uurtje gewacht en we gingen de lucht in. Lange reis elf uur in het vliegtuig gezeten ellendig. Wel gratis bier, waar wij dan ook goed gebruik van namen hiiii. Ik liep meest even een rondje en haalde de ook gelijk een biertje. Af en toe deden ze erg moeilijk. Ik kreeg eerst geen bier omdat ik nog geen achtien was, terwijl ik dat wel zei. Lex moest zich zelf nog legitimeren ik lachen. Lex is namelijk 21 en ik 17. Conclusie is wel dat we er zat op hadden. Geland mooi. Spullen op halen ja hoor het lag er nog ook: ergens aan de andere kant van de wereld neer gepleurt bij een nooduitgang en nu lag het hier. Het was wel de bedoeling, maar we begrepen er echt helemaal niets van. Geen schade. Een rasta man hielp ons met sjouwen vroeg er een slordige vijfentwintig BARBADOS DOLLAR voor. Eerste keer genaaid. fuck. Taxi bracht ons naar het appartement, kwam ons best uit. De rasta man vroeg er 25 barbados dollar voor lex gaf dollars en kreeg verkeerd wissel geld voor terug. Lex zei: ‘’Don’t fuck whit me, give me mijn manny. Bijna twee genaaid! Spullen daar neergelegt en maffen maar. End of day one!!!!!!

Day two

Action time dude, you know we do the surfing stuff dude. Erg vroeg wakker, echt niet gezond natuurlijk, en eeuwigste jetlag offcourse. 6.5 in elkaar geflatzt, you no the mast in the sail en de giek erom, plank eronder en gaan met je tietenkop. Don’t forget the trapeze. Erg .. oh we bedenken nu net dat we jullie vergeten zijn iets over de enorme goede voorbereiding te vertellen, we gaan terug in de tijd. Come on het is zomer 2000 we zijn an the hoek beland, het waait goed voor de 5.64, en we gaan very hard, afentoe een dubbele forward (in our dreams ofcourse) komen we op het zand een vervelende hond tegen, wij rennen en ons verstopt in de duinen. Ligt daar net een stelletje te wipteureren. Natuurlijk was dit laatste ff een test van how low can you go with the brain(zaagsel). (Dit wordt later vanzelf duidelijk)
Loouiee komen we tegen, heeft ie 't over een eiland met de naam barbados, het idee is geboren. Later zien we de pwa video 1999, talma en vrienden zijn bezig op 't water van barbados , het staat vast, we go!!!!!!!!!1

We zijn in barbados (dag 2) alles was al in elkaar geflatszet en we lopen om 6 uur s'ochtends naar the beach. Lekker gesurft een uurtje of 3. time for food. Nu eerst de foodlist: 48 hamburgers, 80 cup a soep, 120 borrelballetjes. 20 noodles, zout, paprika, peper, knoflook, boter. Ketchup, curry, 3 kilo surinaamse rijst( de good stuff) nasi goereng kruide. Voor 70 man sate saus. Aan maak limonade, thee, een kilo suiker.

We begonnen met een paar balletjes op te eten met cu®®®®y. daarna weer surfen tot s'avonds. De hele dag gesurft met 6,5 in 30 graden met een zonnetje niet verkeerd dus hiiiii. ( fuck you stupid animals in holland) helemaa verrot na het eten nog een biertje gedronken. En opgemakkie naar ons nest gegaan voor de welverdiende nachtrust.ja man en that was action.

Day three

Werden vroeg wakker half zes sochgens, spierpijn overal. Het zonnetje scheen al weer een 26 graden, niet verkeerd om wakker mee te worden. Super-ralex de 6,7 met de flow V95 opgetuigt en naar het strand gebracht. De zee was op werp afstand van het appartement.ja man. Puik appartement trouwens with the good claners. You know hiiiiiiiii!!!!! Op het strand aangekomen woei de wind al weer lekker door de haren. Beetje ingesmeerd voor de Eerodinamica en een beetje tegen de zon die flink branden daar bij de evenaar. Gevaren tot een uur of 11 ging mij te hard. Even een ander setje bij het appartement gehaald. De naishraider und auch eine rave 5,7. Beetje waven yoenoo. The waves waren 2 meter hoog . Tot laat gevaren. Bij het appartement aangekomen wilden we nog even wat eten nasi offcourse, en dan snel naar ons nest, relax man.joenoo namelijk helemaal weer naar

de ………(klote). Onze huisgenoten vroegen of we mee gingen uit eten, wij zeiden nee, hun verklaarde ons voor gek of zo. Dus gingen we mee. Uit eten in de salade bar. Super. Je kreeg daar dan een board.(bord) Daar ging ie dan mee naar een tafel, een lange tafel . Daar lade je je board helemaal vol natuurlijk, want je had honger as a horse. Onder dat bord lag een theeblad en als je dan niets meer op je bord kwijt kon dan en je dacht dat je dan nog steeds te weinig had legde je dat dus gewoon naast je

Klik

bord op je theeblad. Dat was goud. Een paar biertjes gedronken. We gingen er heen met de bous yoenoo daar moest je dan 1,5 Barbados dollar voor betalen, geen geld dus en je kwam overal. Op de terug weg kreeg ik de smaak al een een klein beetje op ergens even een cocktailtje te gaan drinken. Ik zeg tegen lex joh we gaan nog even een biertje halen. Lex zij best. Wij uitgestapt. Even een kroeg opgezocht. Ik liep naar de barvrouw en vroeg haar in het PEET-ENGLISH . Om een lekkere cocktail met RUM, ja man alcohol jounknow. Wij daar zitten, en ja hoor een babe. Ik zeg tegen lex fuck wat moet ik nou doen als vrijgezel. Hij zei praten . ik met haar praten bleek ze engels te spreken, nou toen viel voor mij het doek.

Lex ging verder, hun een drankje aangeboden, zij ons een drankje aangeboden. De babe was nicole pelleter. Stinkend rijk was ze(weten wij uit betrouwbare bron sssssst). Lex zei tegen haar joh weet jij hier nog een leukere tent dan deze. Ze zegt ja, loop maar even mee. Nou best natuurlijk. Onderweg heeft ze nog een stukje op mijn klompen mogen lopen ( the real peet klompen) vond ze helemaal goud. Te begrijpen. Daar bij een tent aangekomen even entree betaald een grove 50 barbados doller voor ons twee. Ik, peet had de pot. Hah ha ha( ik keek lex aan, hij keek mij aan) fuck twee keer genaaid. Nicole had namelijk 4 dollar betaald, maar wij hadden dan wel gratis drank. Ik naar de bar, ik zeg joh doe mij even 4 cocktails met RUM. Verstond ie niet . ik in het engels proberen. Zegt ie doodleuk je kan alleen maar bier krijgen. Ook goed ik een paar bier meegenomen. Toen moesten we het geld eruit drinken lekker met nicole gekletst. En als een Geit naar huis. That was again action .

Day four

(dag vier voor de domme onder ons, wij niet natuurlijk)

Zo bij het schrijven van the story about day four laat ik eerst een flinke scheet. Hhheeeeeeeeh

Zo dag vier begint zoals vele reeds verwacht hadden met een flinke kater. D's niet zo mooi. Wij eerst maar vier pillen op: hoofdpijnpil, vitaminepil, menstruatiepijn pil, en een schijtpil. Toen half uur voor ons uit staren en the problems where no more. Ik,lex ofcourse heb een 6.5 opgebouwd en de flow eronder, peet ook. Alles ging erg best, tot peet het nodig vond om zijn 460 mast te breken moest ik hem weer eens een sleepie tot aan de kant geven. Ging erg moeizaam, wij blij dat we het eiland niet voorbij gedreven zijn. Als dat gebeurt moet tot Venezuela wachten voor grond onder je voeten.

Maar dat is dus niet gebeurt hiiiiiii. wij dus aangekomen daar op dat mooie strandje en wat zien we, enkelt babes met blote borsten. Ok dit is ook niet waar.

Wel op het strand geland wij terug lopen met de spullen, 36 graden en geen bier. Erg schraal dus you no. Maar een hamburger, een beetje noodles en een kup a soep maakt alles al gauw weer beter. Peet tuigt zijn 5.7 op gooit de naish- rider eronder en we gaan weer. De waves zijn zo'' n 3meter erg goed dus. Onder het varen wordt er veel aan nicole pelleter (the babe of day 3) peet is erg van streek als ik zeg dat ie er gewoon had moeten pakke. Het zweet druipt onder zijn oksels vandaan, dit komt doordat ik dit natuurlijk heel de dag blijf zegge hiiiiii.

Ondertussen is er een nieuw problem inzicht gekomen, de no joke blaren , peet heeft er ondertussen veel en ik ook. Tonight we eat nasie again and again and again and again, we love nasie, we are nasie, we shit nasie, we talk nasie, we hear nasie the whole day,

nasie is everywhere, nasie in the kitchen, in the bed, in the shower, even on the naish. Het werd alweer een beetje donker en we liepen naar het strand om onze spullen op te halen. Ja hoor daar lagen ze nog precies twee planken en twee zeilen op het strand. We zijn weer de laatste zoals elke dag. First we sit down next to the boards, we look at the sea and we knew that is was good. Toen zeil van plank af gehaald en 2 keer heen en weer, heen en weer gelopen om alles thuis(inderdaad je leest thuis,we voelen ons hier

Klik

thuis) te krijgen. Nu komt een new amazing discovery: het extreem relaxed afspoelen. Ja man this is action. Hier kun je echt net zolang over doen als je zelf wil. Relax man. Het gaat zo: je legt je spulletjes on the grassfield. Then jou relax and take a beer. You look at the sail a long time, een paar minuten later doe je het: this is the time for. actiontratratrataaaaaaaaaa je spuit het water op je zeil, 1 kant tegelijk he, geen stressss. Je kijkt ondertussen naar de zee en dan naar je bier, fuck hij is leeg. Dan zeg je:'peet come on get a another beer man. Peet zegt best. Haalt onder de zonnestoel een nieuw paar blinkende flessen banks(the good stuff) vandaan. Erg goed. Nu je de ene kant van het zeil gedaan hebt is het tijd voor de andere kant. Als deze kant ook gedaan is kun je hem weer omdraaien en zo ga je door tot het niet relaxed meer is. Maar dat ken zowat niet. Spanning van de zeilen afgehaald en tegen de rest aangegooid. Plank op het gras en klaar are lex and peet. Nu naar boven en slapen.

Day five

Helemaal nog verrot van de vorige dag werden we wakker. Breeëe peet zei dat het al weer waaid. Ik denk ik sta op liep naar de keuken for food. Overal spierpijn. Ik werd gek. Een beetje gegeten, daarna liep naar buiten even een blik over de zee. Ja man. De wind was weer goed. Ik super realex mijn 5.3 opgetuigd. Erg veel haast had ik niet meer. Die dagen daarvoor stond ik als een van de eerste of zelfs de eerst op het water. Lex kwam ook zijn bed uitrollen en stond het water aan de kook te brengen, voor: Noodles, Cupasoep en natuurlijk een bakkie thee hiiiii. Wij op-ge-mak-kie een ontbijtje naar binnen gewerkt. Ingesmeerd met van die zonneshit. Liepen onze spullen naar het strand, het zonnetje scheen, golven tot 3,5 meter. Lekker surfen, bruinworden. Ja man. And offcourse no stress. Peter maakte een amaizing backloop met een crash. Bovenste zeillat er uitgescheurd fuck. Op de kant zeiden ze dat ik hem te snel gedraaid had ja ja ja.( I have stress for the first time). Wat nou. De oplossing kwam snel. Joh je moet hem even naar Rotger de sailmaker brengen. Het was weekend dus dat deed ik een paar dagen later. Bakkie gedaan. Een toen tatratra de 4,7 opgetuigd. Voor het mooie was het net te klein, maar het ging best. Forward ingezet and a used crash. Paar keer een hoge sprong direct gevolgt een kattepult. Nu last van mijn been. Deze dag konden we weer varen van 7uur s'ochtends tot vijf. Niet gedaan af en toe een bakkie natuurlijk. Lex zegt dat ie denk dat zijn handen uit elkaar vallen allemaal blaren open. Was hij die dag ook nog verbrand ha ha ha. Ik niet hiiiii. Lex heeft gevaren met 5,8 en de naish s'ochtends met de flow. Nasi gegeten offcourse, Biertje gedronken en nog een en nog een. Dat ging er goed, waar overdag de mensen realexte en het vol lag, konden wij s'avonds lekker een biertje drinken uitzicht over zee. Je zag niets het was donker. Bier was op, we gingen naar ons nest ja man. That was it for this day.

The next, next time dude!!!!!

Made by pete and lex.

Terug naar overzicht
Sponsoren:
Siem de Jong - funsports M.C. van der Kaaij - al bijna 75 jaar glanzend vakmanschap Rentokil Visshop Berkel Breaking Waves surfboard repair